.

ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΔΙΟΝΥΣΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣΤΕ MOZZILA FIREFOX

Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2013

Σχολεία, ο μεγάλος ασθενής του Διονύσου

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, μια ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Διονύσου αναφερόταν στα πολλά και σοβαρά κενά δασκάλων στα σχολεία της περιοχής, καθώς και στο πρόβλημα με τα προνήπια. Έλεγε δε ότι είχε ενημερώσει και τον δήμαρχο για την κατάσταση στη παιδεία σε συνάντηση που είχαν μια εβδομάδα νωρίτερα. 

Δυο εβδομάδες αργότερα, στις 24 Σεπτεμβρίου η ιστοσελίδα του δήμου φιλοξενούσε την εξής είδηση: “Καλύφθηκαν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα Σχολεία του Δήμου μας”. Κι από κάτω, το δελτίο τύπου συνέχιζε: “Τη διαβεβαίωση ότι εντός των προσεχών ημερών οι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν θα είναι στις θέσεις τους, έδωσε στον Δήμαρχο Διονύσου κ. Γιάννη Καλαφατέλη η διευθύντρια της Α’ βάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, σε τηλεφωνική επικοινωνία.” 

‘Χαλάλι του’ σκέφθηκα, έστω κι αν του πήρε τόσο καιρό για να ‘πιέσει’ τηλεφωνικά και να εισπράξει μια διαβεβαίωση, που ευχήθηκα αυτή τη φορά να μην είναι, ως συνήθως, ‘μούφα’. Γι άλλη μια φορά όμως, ο θησαυρός ήταν άνθρακες…

Γιατί την ίδια μέρα αντιπροσωπεία της Ένωσης Γονέων (μετά από 10ήμερη άκαρπη προσπάθεια για ραντεβού) επισκεπτόταν τα γραφεία της Διεύθυνσης Α’ βάθμιας για να συζητήσει με την διευθύντρια μια πλούσια ατζέντα ζητημάτων: τα κενά των εκπαιδευτικών, τον (αυξανόμενο) αριθμό παιδιών ανά τάξη, την προσχολική αγωγή, τη λειτουργία των ολοήμερων, τα τμήματα ένταξης, τα ειδικά σχολεία και τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Και η απάντηση που εισέπραξε ήταν πως ό,τι τοποθετήσεις ήταν να γίνουν έγιναν και πλέον άλλοι εκπαιδευτικοί δεν υπάρχουν. Πάπαλα δηλαδή… Και γι αυτό, κάθε σχολείο ανάλογα με το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό θα εφαρμόζει διαφορετική ώρα αποχώρησης!... 

Μοιραία, μου ήρθαν στο νου οι μεγαλοστομίες Καλαφατέλη στο προεκλογικού τύπου φυλλάδιο που μοιράστηκε στα σχολεία με την έναρξη της χρονιάς και έλεγε: 

·  πιστεύουμε σε ένα αναβαθμισμένο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό σχολείο,

·  προσπαθούμε να κάνουμε όσα μπορούμε για να είναι απροβλημάτιστη η προσπάθεια των μαθητών και η διδασκαλία των εκπαιδευτικών και

·  έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι εργασίες επισκευής και βελτίωσης όλων των σχολείων.

Και τις συνέκρινα με την πραγματικότητα που έχει ως εξής:

·  Τρία (3) Νηπιαγωγεία του Δήμου καταργήθηκαν, με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής που δεν είχε υποδείξει χώρο στέγασης τους,: το 3ο Νηπιαγωγείο Άνοιξης, το 3ο Διονύσου και το 4ο Αγίου Στεφάνου. Το τελευταίο μάλιστα, όπως έμαθα, την παραμονή της έναρξης λειτουργίας του…

·  Αυτό δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα απορρόφησης των προνηπίων – ακούγονται αριθμοί γύρω στα 90 με 100 παιδιά… - που θα πρέπει να ανακατευθυνθούν πλέον στους Παιδικούς Σταθμούς. Πώς όμως θα γίνει αυτό όταν οι ανάγκες (χωρίς τα προνήπια) μετά βίας καλύφθηκαν πέρυσι; 

·  Τα Ολοήμερα σχολεία βρίσκονται ακόμα και σήμερα χωρίς δασκάλες (υπάρχουν μόνο καθηγητές ειδικοτήτων) και όπου λειτουργούν, είναι απλώς parking περιορισμένης διάρκειας.

·  Καθαρίστριες και σχολικοί τροχονόμοι είναι πια είδος υπό εξαφάνιση 

·  Θα υπάρξουν μεγάλες περικοπές στις πιστώσεις των Σχολικών Επιτροπών (δε βαριέσαι, ας πάνε τα λεφτά στους ‘ειδικούς συμβούλους’ και σε απ’ ευθείας αναθέσεις σε κάνα κολλητό…)

·  Για τις συντηρήσεις κι επισκευές των κτιρίων, ας μη βιαζόμαστε. Θα γίνουν λίγο πριν τις εκλογές ή το επόμενο καλοκαίρι. 

·  Κι εκτός απ’ αυτά, υπάρχει και το Δημοτικό της Δροσιάς, που άδειασε πέρσι το Πάσχα, αλλά  η μελέτη της ‘άμεσης’ ανακατασκευής του (όπως είπε ο δήμαρχος) θα είναι έτοιμη ως τα Χριστούγεννα και η επαναλειτουργία του θα πάει κι αυτή στις επόμενες καλένδες…

Αλλά, σκέφθηκα, ας μην διαμαρτυρόμαστε! Για την δημοτική αρχή αυτά δεν είναι σοβαρά προβλήματα, δεν εμπίπτουν στις προτεραιότητές της. Φτάνει που πέρυσι έγινε ο περίφημος ‘μαθητικός διαγωνισμός’ (με έπαθλο το ταξίδι στο Παρίσι), τον οποίο εμπνεύστηκε και οργάνωσε η αρμόδια αντιδήμαρχος κ. Σαραντάκη. Ίσως το μοναδικό πράγμα που έκανε μέσα στους 10 μήνες που είναι στη θέση αυτή…

Άρτος και θεάματα θα πει κανείς - και θα ‘χει απόλυτο δίκιο. Αυτό είναι το μεδούλι της δημοτικής αρχής Καλαφατέλη: ο κενός εντυπωσιασμός. Νομίζουν πως με χάντρες και με παράτες μπορούν να θαμπώσουν τον κόσμο - ως να ήταν ιθαγενείς – για να ξεχάσει πόση απόσταση χωρίζει τα (προεκλογικά) λόγια τους από τις (καθημερινές) πράξεις τους στο τομέα της Παιδείας…. 

Ελπίζω, από βάθους καρδιάς, ότι θα διαψευστούν. Γιατί τελικά, όντως όλα είναι ζήτημα Παιδείας!


ΥΓ. Δύο ακόμα πολύ χρήσιμες πρωτοβουλίες της Ένωσης Γονέων είναι η δωρεάν έκδοση ατομικών Δελτίων Υγείας των μαθητών και τα δωρεάν Φροντιστηριακά μαθήματα για μαθητές Λυκείου. 

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος6/10/13 1:30 π.μ.

    Σου ξέφυγαν τα καλύτερα...

    Η Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή καλεί όποιον ενδιαφέρεται για τη συντήρηση και επισκευή όλων των καυστήρων, λεβήτων, καλοριφερ κλπ σε ολα τα σχολεία, να υποβάλλει προσφορά χωρίς καμία προδιαγραφή, δηλαδή γενικώς και αορίστως, και να τη στείλει δια χειρός ή με φαξ (που θα το δουν όλοι), δηλαδή στο μιλητό...

    Και ακόμα, όποιον ενδιαφέρεται να κάνει δωρεάν παραχώρηση ή προσφορές πώλησης φωτοτυπικών μηχανημάτων στα σχολεία.

    Όχι απλώς δεν πρόκειται να δώσει δεκάρα τσακιστή ο δήμος στα σχολεία, αλλά από πάνω οι αρμόδιοι τα έχουν χαμένα ....

    http://www.dionysos.gr/?q=node/2515

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος7/10/13 2:47 μ.μ.

    Ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων για την παραχώρηση σχολικών χώρων για εξωσχολικές δραστηριότητες

    Η Χρήση των Σχολικών Χώρων καθορίζεται κύρια από το Θεσμικό πλαίσιο: "παραχώρηση και χρήση σχολικών χώρων Φ3/158/Γ1/210.20-2-98 ΥΠΕΠΘ"
    Σύμφωνα με αυτή τα σχολικά κτήρια, τα προαύλια των σχολείων αλλά και τα σχολικά γυμναστήρια μπορούν να δοθούν για εκδηλώσεις συλλόγων γονέων και φορέων κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
    Πιο συγκεκριμένα αναφέρετε στην παραχώρηση των σχολικών χώρων εκτός των ωρών λειτουργίας των σχολικών μονάδων ώστε να μη παρεμποδίζεται η λειτουργία του σχολείου.
    Κύρια σημεία της εγκυκλίου αποτελούν
    1. Η εναρμόνιση του προγράμματος με τους βασικούς σκοπούς και τις αρχές του εκπαιδευτικού συστήματος.
    2. Η ανάθεση του προγράμματος σε εκπαιδευτικό προσωπικό (από τον πίνακα αδιόριστων)
    3. Η μη παραχώρηση των Σχολικών Χώρων σε προγράμματα τα οποία απευθύνονται επιλεκτικά σε μεμονωμένους μαθητές η σε ομάδες μαθητών με κριτήρια κοινωνικοοικονομικά και αποκλείουν άλλους μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα.

    Στις μέρες μας στα προγράμματα αυτά που αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για πολλές οικογένειες της περιοχής μας, δραστηριοποιούνται φορείς και ορισμένοι σύλλογοι γονέων.
    Κανένας όπως είναι φυσικό δεν αναλαμβάνει τέτοιες δραστηριότητες χωρίς οικονομικό αντίτιμο και τις περισσότερες φορές χωρίς οικονομικό όφελος.
    Κάποιοι Σύλλογοι για να ξεπεράσουν το θέμα της οικονομικής εισφοράς που ρητά απαγορεύεται στην εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ προβαίνουν σε μια σειρά παρατυπίες σε βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους.
    Συγκεκριμένα το ποσό που καταβάλουν και μάλιστα προκαταβολικά το ονομάζουν <> και αποκρύπτουν από τους γονείς, την δέσμευση τους από την σχολική επιτροπή για ελεύθερη συμμετοχή όλων των μαθητών που το επιθυμούν χωρίς κανένα χρηματικό αντίτιμο ανεξάρτητα της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης της οικογένειας.
    Ισχυρίζονται ότι το ποσό είναι μικρό και δεν επιβαρύνονται οι οικογένειες των μαθητών.
    Έχουμε όμως αναλογιστεί τι αξία έχει για την οικογένεια του κάθε μαθητή το φαινομενικά μικρό ποσό που καλούνται να καταβάλουν;
    Όταν η κάθε οικογένεια περιορίζει κάθε μορφή παροχής , ακόμα και αυτή της διατροφής , στο ελάχιστο, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα σε πολλούς μαθητές να συμμετέχουν σε εκμάθηση ξένων γλωσσών, σε εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες ,όταν τα χαράτσια, οι φόροι και η ανεργία πιέζουν ασφυκτικά τις ζωές όλων μας τότε το κάθε ποσό είναι σημαντικό και πολύτιμο.

    Η Ένωση γονέων κατανοεί ότι αυτά τα προγράμματα έρχονται να καλύψουν υπαρκτή ανάγκη των γονέων που επιθυμούν να προσφέρουν στα παιδιά τους
    Αφενός μεν επιπλέον δραστηριότητες και αφετέρου δεν ξέρουν που να τα αφήσουν το καλοκαίρι που τα σχολεία κλείνουν.
    Τα προγράμματα αυτά πρέπει να γίνονται κάτω από την αιγίδα του Δήμου, διασφαλίζοντας την καλύτερη οργάνωση τους ,τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας και να δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχει όποιος μαθητής του Δήμου μας επιθυμεί χωρίς κανένα κριτήριο επιλογής και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
    Η χρηματοδότηση των προγραμμάτων αυτών πρέπει να πραγματοποιείτε με κονδύλια του Δήμου που είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα 200.000ευρώ που επιστράφηκαν πέρσι από τα νομικά πρόσωπα του Δήμου ΕΣΤΙΑ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣ.
    Στο πρόγραμμα δράσης της Ένωσης Γονέων η διεκδίκηση αυτή θα είναι μόνιμη και από την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς για να έχει αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή