.

ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΔΙΟΝΥΣΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣΤΕ MOZZILA FIREFOX

Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014

Συλλογική ευφυΐα

Είμαστε αρκετά εξοικειωμένοι με τα πλεονεκτήματα της ομαδικής εργασίας. Γνωρίζουμε ότι αν δύο άνθρωποι συνεργήσουν, αποδίδουν έργο μεγαλύτερο απ' το άθροισμα εκείνων που θα έδιναν αν λειτουργούσαν μόνοι τους. Αυτή η διαπίστωση γίνεται πιο έκδηλη την περίοδο του Μουντιάλ, όπου θαυμάζουμε το θέαμα, αλλά και τ' αποτέλεσμα, που προσφέρουν κάποιες ομάδες. Εκείνες που εφαρμόζουν ακούραστα και σαν καλοκουρδισμένες μηχανές τα πλάνα του προπονητή τους.

Αξίζει να σταθούμε για λίγο σ’ αυτή την αποκαλυπτική λεπτομέρεια, που πιστεύω ότι είναι η επιτομή του βασικού μοντέλου επιχειρησιακής και πολιτικής λειτουργίας σήμερα: 
Ένα μυαλό σκέφτεται κι αποφασίζει και πολλά χέρια (και πόδια) εκτελούν”.
Η παραλλαγή των ολιγάριθμων συμβούλων που εισηγούνται στον αρχηγό δεν αλλάζει το κυρίαρχο μοτίβο. Το ίδιο συμβαίνει και με την παραλλαγή της ‘συλλογικής ηγεσίας’, όπως λανθασμένα και υπεραπλουστευτικά συνηθίζουμε ν' αποκαλούμε το σώμα εκείνο που παίρνει αποφάσεις στη βάση των συσχετισμών και (τελικά) στη βάση της ποσοτικής αναμέτρησής τους. Γιατί η εμπειρία δείχνει ότι σ' ένα συλλογικό όργανο οι πολλοί στοιχίζονται πίσω απ' τους λίγους, επικυρώνοντας στην ουσία τις εισηγήσεις τους, χωρίς να τις συνδιαμορφώνουν. Το τελευταίο είναι ‘δουλειά’ των λίγων.

Αλλά, ακόμα κι αν είμαστε εξοικειωμένοι με την ομαδική εργασία και την καρικατούρα των συλλογικών αποφάσεων, δεν είμαστε καθόλου εξοικειωμένοι με την έννοια της συλλογικής ευφυΐας

Καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να εργαστούμε από κοινού, αλλά δυστυχώς (οι περισσότεροι) δεν έχουμε την παραμικρή ιδέα πώς μπορούμε να σκεφτούμε δημιουργικά από κοινού. Για την ακρίβεια δεν έχουμε παρόμοιες εμπειρίες κι επομένως το θεωρούμε κάτι πολύ δύσκολο, έως και αδύνατο. Κι έτσι καταφεύγουμε στις ψηφοφορίες…

Γιατί όμως η συλλογική ευφυΐα είναι τόσο σημαντική και με ποιους οργανωμένους τρόπους μπορεί να προκύψει μέσα σε μια ομάδα ανθρώπων; Και τι προϋποθέσεις έχουν οι διαδικασίες αυτές;

Τα ερωτήματα αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα εν όψει της σχεδίασης του προγράμματος δράσης (action plan) της νέας δημοτικής αρχής, αλλά και των άλλων δημοτικών παρατάξεων. Απαντιούνται δε απλά και εύκολα, αν προσέξει κανείς τον τρόπο με τον οποίο όλοι προσπαθούν ν' ανταποκριθούν σ’ αυτό τους το καθήκον: συγκροτούν ομάδες εργασίας ανάμεσα στα στελέχη, τα μέλη και τους φίλους τους.

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι ότι όλες οι πλευρές αναγνωρίζουν (εμμέσως) το πλεονέκτημα των πολλών μυαλών: σκέπτονται σφαιρικότερα και άρα καλύτερα από το ένα. οι πτυχές που (ανα)καλύπτονται είναι περισσότερες, οι εμπειρίες και οι ιδέες που άκούγονται είναι πλουσιότερες και ούτω καθεξής. Αλλά όμως, δεν είναι ουσιαστικά διαφορετικές, γιατί είναι ιδωμένες απ' την ίδια οπτική γωνία - αυτήν που χαρακτηρίζει την συγκεκριμένη παράταξη.

Το δεύτερο είναι ότι κάθε πλευρά περιορίζει (a priori) τον κύκλο της συλλογικής επεξεργασίας (και άρα ευφυΐας) σ' όσους και όσες είναι προσκείμενοι, λόγω ιδεών, συμπαθειών ή και συμφερόντων. Οι υπόλοιποι εξαιρούνται. Λες και υπάρχουν πολλές συλλογικές ευφυΐες (μία για κάθε παράταξη) και …φυσικά, ‘η δική τους είναι η καλύτερη’! Επομένως, το αποτέλεσμα της επεξεργασίας των μεν μοιραία θα αναμετρηθεί (αντί να συνδιαμορφωθεί) με εκείνο των δε, αρχικά στη βάση των επιχειρημάτων και τελικά στη βάση της ψηφοφορίας. Ουδεμία πρόοδος δηλαδή…

Δύο από τις βασικότερες αιτίες για την παγιωμένη και αντιπαραγωγική αυτή κατάσταση είναι η άγνοια και ο φόβος. Άγνοια για το πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει το πράγμα και (ενδόμυχος) φόβος ότι θα φανεί η τρωτότητα απέναντι στους ‘άλλους’. Αμφότερα είναι πολύ βαθιά και άρα πανίσχυρα στο μυαλό και την ψυχή των ανθρώπων. Ιδιαιτέρως δε, εκείνων που κατέχουν θέση ισχύος, έστω και δοτής και προσωρινής, που όμως δεν διακυβεύεται.

Κατά τη γνώμη μου, η νέα δημοτική αρχή, αν θέλει να πετύχει στο έργο της, πρέπει ν' ανταποκριθεί στην πρόκληση ν' αποδείξει, έστω και κατόπιν της 'εορτής' των εκλογών, την αλήθεια του τίτλου της: ‘Ανοιχτοί Ορίζοντες’.

Μια καλή περίπτωση είναι να ξεκινήσει από το πεδίο της συλλογικής ευφυΐας και όχι από εκείνο της συλλογικής δράσης. Γιατί η πρόσκληση σε διάλογο εξ αρχής, απ’ όπου θα προκύψουν οι διαφορετικές ανάγκες, είναι προϋπόθεση για να σχεδιαστούν βιώσιμες λύσεις. Αλλιώς, οι ‘άλλοι’ θα της γυρίσουν (εξ αρχής) την πλάτη. (Άλλωστε, είναι καλύτερο να ρωτήσεις τον καλεσμένο σου τι του αρέσει, πριν του σερβίρεις αυτό που διάλεξες να μαγειρέψεις).

Και για να το κάνει αυτό η νέα δημοτική αρχή πρέπει να παραδεχτεί τα όρια της γνώσης της, ώστε να τα επεκτείνει, και να ξεπεράσει τους φόβους της. Ας έχει υπόψη ότι, συνήθως, η παραδοχή της τρωτότητας φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Στο κάτω-κάτω, δεν είναι υποχρεωτικό να έχεις έναν Μέσι στις γραμμές σου, που θα κάνει τα μαγικά του όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα. Αυτό μπορεί να το εξασφαλίσει η συλλογική ευφυΐα και (κατόπιν) η ομαδική εργασία.  


22 σχόλια:

  1. Ανώνυμος27/6/14 8:11 π.μ.

    Μπράβο στον Ζαμάνη αν για το καλό του δημου συνεργασθεί με μπιτακο ΖΥΓΟΥΝΑ. Αυτό ειναι ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντως το νόημα της ανάρτησης ξεπερνά κι αυτήν ακόμα την διαπαραταξιακή συνεργασία. Αφορά κυρίως το άνοιγμα στους πολίτες.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος27/6/14 8:39 π.μ.

    Ζωγράφισες πάλι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος27/6/14 9:24 π.μ.

    Οι πολίτες δεν είναι κάτι γενικώς και αορίστως για να μιλούμε στο όνομα τους ή να απευθυνόμαστε σε αυτούς. Ευτυχώς, στον Διόνυσο υπάρχουν δεκάδες συλλογικότητες παντού (αθλητισμός, πολιτισμός, γονείς και κηδεμόνες κ.α.).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το πήρες χαμπάρι, στις πρόσφατες εκλογές οι φορείς που λες (και που σε πολλές περιπτώσεις είναι "μαγαζάκια") λειτούργησαν σαν σκαλοπάτια για την κάθοδο των ανθρώπων τους στις εκλογές. Επομένως, δεν μιλάω γι αυτούς, αλλά για τους πολίτες "γενικώς και αορίστως" όπως το θέτεις.
      Άλλωστε, οι παλιότεροι αναγνώστες το γνωρίζουν καλά αυτό από προηγούμενες αναρτήσεις και σχόλια.

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος27/6/14 9:29 π.μ.

    Θα περίμενε κανείς η Δημοκρατική Ανατροπή, μετά εκείνο το ντροπιαστικό 11% των δημοτικών εκλογών να προχωρήσει σε μια βαθειά αυτοκρτική και ανανέωση δομών, λειτουργιών, λόγων και έργων.
    Αντ΄ αυτού, συγκρότησε λέει επιτροπές και γραφείο τύπου....
    Αγιάτρευτη πληγή αυτού του χώρου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος27/6/14 9:57 π.μ.

    Προσέξτε πάντως όσοι γονιμοποιούν μήπως η κύηση βγάλει εξωμήτριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος27/6/14 10:19 π.μ.

    Ποιος φοβάται το διάλογο και την γονιμοποίηση; Μόνο όσοι κάθονται αυτάρεσκα απέξω, πετούν πέτρες στη λίμνη και νομίζουν ότι, έτσι .... ταράζουν τα νερά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος27/6/14 11:31 π.μ.

    Συμπερασματικά, θα έλεγα , ότι αν υιοθετήσουν περιμετρική οπτική των γεγονότων και έχουν διάθεση να αναδιαμορφώσουν τις θέσεις τους και τις απόψεις τους τότε υπάρχει ελπίδα συνεργασίας . Αυτό όμως θα σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να παρεκκλίνουν από τις αρχικές τους θέσεις και αρχές. Σκέψου όμως ότι αυτή η συνεργασία θα μπορούσε επιτευχθεί και πριν τις εκλογές ,κάτι το οποίο δεν έγινε λόγω εγωισμού , αλαζονείας και απόλυτης προσκόλλησης σε αρχές και θέσεις. Δύσκολο να αλλάξει κάτι μετά από τέσσερις μήνες μόνο. Άνθρωποι που εύκολα ορίζουν «το ταβάνι τους» ,δύσκολα το ξεπερνάνε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος27/6/14 11:43 π.μ.

    Διονυσοσκουφίτσα ψιλά γράμματα (τους) έβαλες με το άρθρο σου... Πιστεύεις ότι όλα αυτά που γράφεις μπορεί να τα κάνει η διοίκηση Ζαμάνη; Όσο κι αν το μελετάω το θέμα σου, όταν το τοποθετώ στην ρεαλιστική του διάσταση και στα πραγματικά δεδομένα, δεν μπορώ να καταλαβαίνω από που αντλείς τόση αισιοδοξία. Με ποια προσόντα αλήθεια και με ποια άτομα θα τα κάνει όλα αυτά; Με τον Ποτίδη, τον Πασιπουλαρίδη, την Ταουξή και κάτι άλλους που έχει μαζέψει, με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις βέβαια ; Τσάμπα τους αγχώνεις, αν αγχώνονται κιόλας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος27/6/14 12:03 μ.μ.

    Χωρίς την υιοθέτηση ενιαίας πολιτικής και γενικότερων στόχων ,είναι ίσως αδύνατον να υπάρξει ΄"συλλογική ευφυία΄" ,σε σημαντικα θεματα στα οποία υπάρχουν διαφορετικές ιδεολογικές αναφορές. Σε επιμέρους ζητήματα ,μέσα απο την συνεχώς επιβεβαιούμενη ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ μεταξύ προσώπων ή ομάδων ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ κοινού τόπου.Το πρώτο βήμα είναι αναγκαίο να το κάνει η παράταξη των <>ως Διοίκηση πλέον του Δήμου.Είναι ώρα να υπάρξει από Όλους συνέπεια <>.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος27/6/14 1:51 μ.μ.

    Συμπληρωση του 1203¨ <> . συνεπεια <>

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος27/6/14 2:05 μ.μ.

    Πρέπει πάντως και εμείς ώς πολίτες να έχουμε διάθεση να κινηθούμε συλλογικά δίνω ένα παράδειγμα: Κίνηση πολιτων Κρυονερίου προσπαθεί δικαστικά να βγάλει μια κεραία κινητής τηλεφωνίας δίπλα από κάποιο σχολείο και μπράβο τους . Όμως και στη Δροσιά υπάρχει τέτοια κεραία δίπλα από το παλαιό Δημοτικό το οποίο φαντάζομαι δεν το έχουμε εγκαταλείψει ως δημότες θα λειτουργήσει κάποια στιγμή.
    Παρατηρώ επίσης πως τα σχολεία της Ανοιξης είναι κάτω από 300 μέτρα απόσταση από το κτήριο του ΟΤΕ αρα αυτό στην ταράτσα του τι έχει έχει αναρωτηθεί κανείς;;;
    Μήπως θα έπρεπε να κινηθούμε λίγο πιο μαζικά ώστε να εξασφαλίσουμε πως δεν θα έχουμε κεραίες στα κέντρα των οικισμών μας αλλά θα μπορούσαμε να αναγκάσουμε τις εταιρείες να τις τοποθετήσουν σε κάποιους από τους πολλούς λόφους που μας περιβάλλουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος27/6/14 3:44 μ.μ.

    Σύλλογοι Γονέων Κρυονερίου: Ευχαριστούμε όσους στέκονται στο πλευρό μας

    Τα μέλη των Σύλλογων Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου και του Λυκείου Κρυονερίου Αττικής, αναφορικά με την αίτηση που καταθέσαμε από κοινού με το Δήμο Διονύσου, για προσωρινή διαταγή με στόχο την απομάκρυνση της κεραίας κινητής τηλεφωνίας της WIND, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το Γυμνάσιο και το Λύκειο της πόλης μας, αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε από καρδιάς, όλους εκείνους που αγωνίζονται μαζί μας για την προστασία και την διασφάλιση της υγείας των παιδιών μας αλλά και όλων των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Κρυονερίου.
Από την πλευρά των αιτούντων, ο πληρεξούσιος δικηγόρος μας κος Ν. Παπαϊωάννου, αν και συγκινησιακά φορτισμένος καθώς είναι κι ο ίδιος γονιός παιδιού που φοιτά στο σχολείο μας, την ημέρα που εκδικάστηκε το αίτημά μας, ήταν δυναμικός κι απόλυτα προετοιμασμένος, προσεγγίζοντας και διεκδικώντας με σοβαρότητα κι ευαισθησία το ηθικό δικαίωμα μικρών και μεγάλων συμπολιτών μας να ζουν στην όμορφη πόλη μας χωρίς επιπλέον περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τον ευχαριστούμε θερμά για τον δύσκολο αυτό αγώνα που δίνει μαζί μας, στον οποίο συμμετέχει χωρίς καμία αμοιβή, με στόχο να κερδίσουμε την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων που θα γίνει στις 28 Ιουλίου 2014.

    Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε και στον νυν Δήμαρχο του Καλλικρατικού Δήμου Διονύσου, κο Γιάννη Καλαφατέλη, που από την πρώτη στιγμή που γνωστοποιήθηκε το θέμα αυτό, ανταποκρίθηκε άμεσα και υποστήριξε κάθε μας κινητοποίηση και νόμιμη προσπάθεια. Η παρουσία του και η συνδρομή του στο δικαστικό μας αγώνα είναι καίρια κι ουσιαστική.

    Θέλουμε να ευχαριστήσουμε επίσης για την συμπαράστασή τους τον νέο Δήμαρχο του Δήμου Διονύσου, κο Διονύση Ζαμάνη, τους Δημοτικούς Σύμβουλους κυρίους και κυρίες Π. Ταουξή, Π. Τσούκα, Ζ. Σώκου, Σπ. Σπηλιώτη, Αν. Στασινοπούλου, τον τοπικό σύμβουλο Δημοτικής Ενότητας Διονύσου, κο Τ. Μπάση, τη Γραμματέα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Δήμου Διονύσου, κα Λένα Αργυροπούλου-Μαγκλάρα αλλά και το πλήθος κόσμου που παρευρέθηκε με εκπροσώπους από Συλλόγους Γονέων άλλων σχολείων του Δήμου μας, Τοπικούς Φορείς κι απλούς πολίτες από τον Άγιο Στέφανο, την Άνοιξη, τη Δροσιά, τη Σταμάτα και τον Διόνυσο.

    Αν και το αρχικό μας αίτημα απορρίφθηκε, δεν πτοούμαστε! Η παρουσία όλων εσάς, μας ενθαρρύνει και μας οδηγεί δυναμικά στο επόμενο βήμα, την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων στις 28 Ιουλίου. Σας καλούμε να είστε ξανά μαζί μας κι ακόμα περισσότεροι, ελπίζοντας να έχουμε θετικό αποτέλεσμα στον δίκαιο και ηθικό αγώνα μας για την προστασία της υγείας των παιδιών μας, των οικογενειών μας, των φίλων μας, των συμπολιτών και συνανθρώπων μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος27/6/14 5:55 μ.μ.

    Χωρίς την υιοθέτηση ενιαίας πολιτικής και γενικότερων στόχων ,είναι ίσως αδύνατον να υπάρξει "συλλογική ευφυία",σε σημαντικά θέματα ,στα οποία υπάρχουν διαφορετικές ιδεολογικές αναφορές.Σε επιμέρους ζητήματα ,μέσα από την συνεχώς επιβεβαιούμενη ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ μεταξύ προσώπων ή ομάδων ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ κοινού τόπου.Το πρώτο βήμα είναι αναγκαίο να το κάνει η παράταξη των Ανοιχτών?Οριζόντων ως Διοίκηση πλέον του Δήμου.Είναι ώρα να υπάρξει από Όλους συνέπεια ΛΟΓΩΝ και ΕΡΓΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος27/6/14 8:01 μ.μ.

    Όσο αφορά τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας όταν ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις στη Σταμάτα μετρημένοι στα τρία δάκτυλα του χεριού μου ήταν οι δημότες από άλλες περιοχές που συμμετείχαν. Οι υπόλοιποι με μία δικαιολογία στο στόμα για την απουσία τους .Τώρα που το πρόβλημα χτύπησε και το σπίτι τους καταλαβαίνουν την αγωνία των γονέων της Σταμάτας για μαζική κινητοποίηση .Ελπίζω να τη θυμούνται αυτή την αγωνία όταν το πρόβλημα χτυπήσει και άλλες περιοχές και να κινητοποιηθούν με τον ίδιο ζήλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος27/6/14 8:08 μ.μ.

    Αποκλειστικό - Αποκάλυψη από τον Ενεργό Πολίτη της Αυτοδιοίκησης-
    http://energoipolitesdionisou28.blogspot.gr/2014/06/blog-post_27.html

    Ο δήμαρχος Διονύσου ανέλαβε από σήμερα και Αντιδήμαρχος Οικονομικής Διαχείρισης και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής;

    Με απόφαση του, που δημοσιεύθηκε σήμερα το μεσημέρι στην Διαύγεια, ο δήμαρχος Διονύσου κ. Γιάννης Καλαφατέλης αναλαμβάνει από σήμερα και τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου Οικονομικής Διαχείρισης και του Προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής. Η σχετική απόφαση είναι η υπ΄ αριθμ. 1431/27.06.2014 και έχει αριθμό πρωτοκόλλου 21563- δείτε την εδώ: https://www.diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A9%CE%947%CE%96%CE%A993-%CE%A7%CE%A6%CE%A6
    Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι, παραιτήθηκε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Οικονομικής Διαχείρισης κ. Νικόλαος Πέππας.

    Όμως, όπως διαβάζουμε σε σχετική απόφαση του κ. Πέππα σήμερα, http://www.dionysos.gr/sites/default/files/proskl_2014_oe_16.pdf, ο ίδιος ως Αντιδήμαρχος Οικονομικής Διαχείρισης συγκαλεί την Τρίτη 1η Ιουλίου 2014 και ώρα 10:30 την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου της οποίας είναι Πρόεδρος!

    Τι ακριβώς συμβαίνει, μόλις 2 μήνες πριν την ανάληψη της νέας Διοίκησης του Δήμου από τον κ. Διονύση Ζαμάνη;
    Οι πολίτες απαιτούν εξηγήσεις Εδώ και Τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ανάληψη της αντιδημαχίας Οικονομικών από τον ίσιο τον Καλαφατελη δεν σημαίνει υποχρεωτικά παραίτηση Πέππα. Μπορεί και να τον απέλυσε. Το ερώτημα τότε είναι γιατί;

      Σημειωτέον, η αποφαση Καλαφατέλη αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 4 το μεσημέρι. Το ερώτημα είναι τι μεσολάβησε όλη μέρα στο δημαρχείο;

      Διαγραφή
  16. Ανώνυμος27/6/14 9:20 μ.μ.

    Στο δήμο εκτός από τους αιρετούς υπάρχουν και υπάλληλοι με τυπικά αλλά και ουσιαστικά προσόντα . Εμείς οι δημότες είμαστε εντάξει απέναντί τους δεν έχει μείνει κανείς απλήρωτος αλλά και γενικά παίρνουμε πάντα το μέρος τους. Νομίζω πως έφτασε η στιγμή να σταθούν και αυτοί εντάξει απέναντί μας . Με αφορμή αυτή τη κίνηση του Δημάρχου, η οποία μόνο για καλό δεν θα είναι, θα πρέπει να σταθούν εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια σπατάλησης ή κατάχρησης των χρημάτων μας 2 μήνες έμειναν .
    Επιπλέον πριν τη συλλογική ευφυΐα κρίσιμο είναι το δυναμικό του Δήμου να δραστηριοποιηθεί και να δουλέψει όλο προς την ίδια κατεύθυνση . Τολμώ να πω πως δεν έχει κάν ενδιαφέρον η κατεύθυνση. Το κόστος της αμοιβής των 2΄η 3 αντιδημάρχων είναι ασήμαντο μπροστά στην εργασιακή δαπάνη των υπαλλήλων του Δήμου. Αντίστοιχα ή όποιες ικανότητες των όποιων αντιδημάρχων είναι ασήμαντες μπροστά στο άθροισμα των ικανοτήτων των υπαλλήλων.
    Αρα εκεί κρύβεται η επιτυχία και η αποτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος28/6/14 12:06 π.μ.

    Φημολογείται έντονα ότι, δεν τον απέλυσε. Τότε τι ακριβώς συνέβη;
    Και γιατί ο Καλαφατέλης υποστηρίζει ότι, ο Πέππας παραιτήθηκε;
    Πως όμως μπορεί να παραιτήθηκε όταν την ίδια ακριβώς στιγμή υπογράφει πρόσκληση ως αντιδήμαρχος οικονομικής διαχειρισης για συνεδρίαση την ερχόμενη Τρίτη της Οικονομικής Επιτροπής;
    Τα πράγματα είναι απλά και κανείς και για κανένα λόγο δεν μπορεί να τα συσκοτίσει. Και υπάρχει όλα τα στοιχεία που το αποδεικνύουν....

    Να το θυμηθείτε: ο Καλαφατέλης δεν θα έχει καλά ξεμπερδέματα και με αυτήν και με άλλες ιστορίες. Πρέπει να είναι πολύ απελπισμένος για να προχωρεί σε τέτοιου είδους μαϊμουδιές, που συνεπάγονται ποινικές ευθύνες.
    Και πρέπει το 2μηνο που του απομένει να θέλει να "τακτοποιήσει" διάφορες υποθέσεις που βρωμούν και ζέχνουν......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος28/6/14 1:20 π.μ.

    Ένα είναι σίγουρο: ο απερχόμενος δήμαρχος θα μας απασχολήσει εξόχως αρνητικά για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμη και μετά την αποχώρηση του, που προβλέπεται περιπετειώδης και με πολλά μποφόρ.
    Είναι τέτοια τα έργα και οι ημέρες του, που θα χυθεί γιαυτά πολύ μελάνι. Όσο και να προσπαθούν κάποιες τοπικές δημοσιογραφικές πένες να εξωραϊσουν τη θητεία του, κάνει μέχρι τέλους μεγάλη πρισπάθεια όντως να τους διαψεύσει.
    Τραγική φιγούρα, δεν ξέρει να χάνει, φοβάται για τα μελλούμενα κι είναι πολλές οι αιτίες για τους φόβους του αυτούς.
    Δεν είναι ότι χάνει τα μεγαλεία αλλά τον στοιχιώνει το φάντασμα του Παπαγεωργόπουλου της Θεσσαλονίκης.
    Γιατί άμα σπάσει το απόστημα, κάποιοι δεν την γλυτώνουν με απλές νευρικές μετεκλογικές διαταραχές.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητοί αναγνώστες,

    Σε σχέση με το ζήτημα της αλλαγής του αντιδημάρχου Οικονομικών, να σας πω ότι το παρακολουθώ και κάποια στιγμή θα επανέλθουμε. Προς το παρόν όμως, το θέμα μας είναι η συλλογική ευφυΐα και κάποιες ενδιαφέρουσες θέσεις κι επιφυλάξεις που διατυπώνονται.

    Εστιάζω στη φράση: «Άνθρωποι που εύκολα ορίζουν το ‘ταβάνι’ τους, δύσκολα το ξεπερνάνε», με την οποία συμφωνώ. Καθώς ο σχολιαστής επικαλέστηκε την ματαιωθείσα (προεκλογική) συνεργασία των βασικών παικτών του δημοτικού σκηνικού, υποθέτω πως τη φράση την απευθύνει σ’ αυτούς. Και πάλι συμφωνώ. Αλλά απλώς, δεν μένω εκεί.

    Γιατί η αλήθεια της φράσης αυτής αφορά μια στάση ζωής, που υιοθετούν και πολλοί άλλοι συνάνθρωποί μας, που δεν ασχολούνται με την πολιτική, αλλά μόνο με το τρίπτυχο: σπίτι - εργασία – συναναστροφές. Το πρόβλημα προκύπτει όταν οι εμπλεκόμενοι (ή ασχολούμενοι) με τα κοινά έχουν ‘χαμηλοτάβανη’ αντίληψη, γιατί αντί να ψηλώνουν τον πήχη, τον κατεβάζουν. Κι αυτό – όπως και η περιχαράκωση - μπορεί μεν να ‘διευκολύνει’ τους ίδιους και τον κοσμάκη, αλλά επί της ουσίας δεν εξελίσσει το όλον.

    Πέρα όμως από την ‘χαμηλοταβανιά’ των δημοτικών πρωταγωνιστών – που παρ’ ολίγο να στοιχίσει άλλη μια θητεία Καλαφατέλη - μπορούμε να διαπιστώσουμε κι άλλα πράγματα από την εμπειρία των πρόσφατων εκλογών.
    Πρώτον, ότι αυτό που απέτυχε ήταν η απόπειρα συνεργασίας μεταξύ των συγκεκριμένων πρωταγωνιστών (που τελικά κολλούσαν μόνο στο ποιος θα είναι ο επικεφαλής).
    Δεύτερον, τον δισταγμό ή δυσκολία των μη ενταγμένων να προχωρήσουν αποφασιστικά – κάτι που ένας οργανωμένος μηχανισμός διευκολύνει.
    Και τρίτον, ότι ο κόσμος περιμένει έτοιμες λύσεις (περιλαμβανομένων και των συνεργασιών) παρά διατίθεται να τις συνδιαμορφώσει.
    Και φυσικά και πολλά άλλα πράγματα, που δεν είναι της παρούσας.

    Εδώ όμως η ανάρτηση δεν αναφέρεται στην ομαδική δράση, αλλά στην προϋπόθεσή της: τη συλλογική ευφυΐα, που διασφαλίζει την επίτευξη του στόχου της δράσης. Ας σκεφτούμε λοιπόν πώς θα χρησιμοποιήσουμε τα όσα μάθαμε προς αυτή την κατεύθυνση! Θα σας δώσω ένα παράδειγμα του τι εννοώ.

    Αν οι βασικοί πρωταγωνιστές των εκλογών εμμένουν στη ‘χαμηλοτάβανη’ αντίληψη, ας αναζητήσουμε άλλους με τους οποίους να συνεργαστούμε δημιουργικά. Στο κάτω-κάτω, τώρα δεν μετράνε τα ‘κουκιά’. Η πρόκληση λοιπόν μεταφέρεται σ’ εκείνους που (πραγματικά) ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση της συλλογικής ευφυΐας.

    Μπορούν να συνθέσουν ένα ολοκληρωμένο και ρεαλιστικό πλάνο παρεμβάσεων, που να ανταποκρίνονται σε κάποιες σοβαρές ανάγκες της (σημερινής και αυριανής) κοινωνίας; Ή μήπως είναι κι αυτοί ‘χαμηλοτάβανοι’;

    Κι αν τελικά καταφέρουν και συνθέσουν μια πρόταση, τότε η πρόκληση μεταφέρεται στη διοίκηση Ζαμάνη, που δεν θα μπορεί τότε να επικαλεστεί τον κατακερματισμό θέσεων και απαιτήσεων των φορέων, για να επιβάλει μια δική της (επίσης μονομερή) άποψη. Γιατί η σύγκριση θα είναι στη κοινή θέα κι επιπροσθέτως, μια ολοκληρωμένη πρόταση συνήθως λύνει το μέγα θέμα: ‘τι να κάνουμε’;

    Όλα αυτά βεβαίως είναι προς απόδειξη. Από μεριάς μου, προς το παρόν ρίχνω ιδέες στους ενδιαφερόμενους. Γιατί μετά θα είναι η ώρα για βέλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή